“Європа рішуче відмовляється від пластикових пакетів”

З 1 вересня в Брюсселі набула чинності заборона на одноразові пластикові пакети. Всім торговим точкам в столиці Бельгії відтепер не можна поширювати цей вид упаковки безкоштовно або за гроші.

               Виняток робиться лише для закуплених раніше одноразових пакетів. Від них торговці повинні позбутися до 30 листопада.

               Нові правила стосуються всіх брюссельських магазинів у всіх секторах торгівлі, але не зачіпають пакетів, в які попередньо упаковуються деякі товари, наприклад, фрукти і овочі. Така тара буде дозволена до використання до вересня 2018 року.

               На порталі Bruxelles Environnement, який є офіційним сайтом адміністрації бельгійської столиці з навколишнього середовища і енергії, торгові точки зможуть продавати багаторазові пластикові пакети своїм покупцям. До такої тари належать пакети товщиною понад 50 мікрон.            

   На дверях і прилавках багатьох магазинів міста з'явилися невеликі постери з інформацією для покупців: «З 1 вересня 2017 року одноразові пластикові пакети більше не будуть дозволені. Подумайте про те, щоб взяти з собою багаторазовий пакет ».            

   Брюссель - далеко не перший регіон в світі, який вирішив відмовитися від використання пластикових пакетів. Так, наприклад, в Валлонії, однією з найбільших областей Бельгії, пластикові пакети заборонені до видачі на касах торгових точок ще з кінця минулого року.              

У Франції в середині 2016 року набрала чинності заборона на продаж одноразових пластикових пакетів в супермаркетах і на ринках.           

    У серпні нинішнього року Кенія ввела найсуворіші у світі заходи по боротьбі з розповсюдженням поліетиленових пакетів. Тут вступив в силу закон про заборону на виробництво, продаж і використання такої тари. Він передбачає штрафи в розмірі до майже 40 тисяч доларів, а також тюремні терміни.       

        Reuters повідомляє, що влада вже 40 країн світу заявили про прийняття різних за суворістю заходів щодо захисту навколишнього середовища від поширення поліетиленових пакетів. До цього числа входять не тільки розвинені держави, а й ряд африканських країн: Кенія, Камерун, Гвінея-Бісау, Малі, Танзанія, Уганда, Ефіопія, Мавританія і Малаві.             

  Небезпека пластикових пакетів, пляшок, стаканчиків, іншої одноразового посуду визнана важливою екологічною проблемою в усьому світі. Ці вироби розкладаються десятки і сотні років, завдаючи непоправної шкоди морським екосистемам. Від них страждають риби і птиці, забруднюються моря, береги, ліси. У світовий океан, за підрахунками вчених, щорічно потрапляє від 4,8 до 12,7 мільйона тонн пластику.             

  Такі мережі як Rewe, Real, Lidl і KiK вже відмовилися від цієї тари. На підході найбільша торговельна мережа країни Aldi. Тепер біля кас лежать пакети з щільного паперу і полотняні сумки, які можна використовувати багаторазово.              

Власники Aldi вирішили піти далі: до кінця 2018 року ці фірми планують відмовитися як від пластикових, так і від одноразових паперових пакетів, поступово, привчаючи покупців носити з собою матерчаті сумки для покупок.Педантичні німці підрахували, що в 2016 році середньостатистичний житель Німеччини використовував 45 пластикових пакетів. Ще два роки тому в країні використовували щороку по 70 пакетів.Тоді їх вартість була значно нижче, а в багатьох магазинах їх давали безкоштовно. Для порівняння в Ірландії на кожного жителя припадає в середньому лише по 16 пакетів.Влада ФРН поки не ризикують забороняти їх повністю. Слідуючи рекомендаціям Євросоюзу, в Німеччині 60 відсотків пластикових пакетів повинні бути платними або замінені на більш екологічні варіанти. Понад 350 німецьких компаній вже добровільно зважилися на цей крок.Навіть магазини, які торгують дорогим одягом і предметами розкоші, стали упаковувати придбані у них товари в ганчіркові сумки, прикрасивши їх своїми логотипами.Німецький виробник спортивного одягу і взуття Adidas не тільки в Німеччині, але і в філіях по всьому світуупаковує покупки виключно в паперові сумки.У Франкфурті-на-Майні багато магазинів взагалі відмовилися від пластикових і картонних пакетів. В якості альтернативи вони випустили п'ять тисяч і сумок-авосек і роздавали їх безкоштовно на вулиці.За даними останнього опитування соціологічної служби YouGov, вже сьогодні дві третини жителів Німеччини ходять за покупками з полотняної сумкою, рюкзаком, або кошиком.              

  Тільки 12 відсотків використовують пакети - але не купують їх на касі, а беруть з собою вже використаний мішок. При цьому кожен восьмий опитаний німець взагалі ніколи не використовує пластикові пакети. Особливо полотняні сумки давно стали незамінним аксесуаром німецької молоді.              

Сукняна сумка з'явилася як символ екологічного руху 70-х років, але така форма авоськи існувала ще за часів Стародавнього Риму і Середньовіччя. Мода на ці мішки знову поширилася в 2007 році після старту британської екологічної кампанії I'm not a plastic bag, що закликає відмовитися від пластикових пакетів. Ганчіркові мішки дійсно зручні для шопінгу - вони міцні, місткі і недорогі.Вартість модного мішка коливається від 1,5 до 200 євро! Ганчіркові сумки вже з'явилися в колекціях будинків Chanel, Yves Saint Laurent, Marc Jacobs. Якщо хочеться виділитися з натовпу, в спеціальних фірмах можна замовити принт на сумці за власним ескізом.         

      Таким чином, авоська перетворюється в об'єкт мистецтва і стає способом вираження індивідуальності.Найвідоміший принт, мабуть, належить Карлу Лагерфельду, який з'явився зі своєю сумкою з написом Who Karl? На Каннському кінофестивалі. Серед знаменитостей-шанувальників тропічних сумок були помічені зірки шоу-бізнесу - Кейт Мосс, Кірстен Данст. Навіть у депутатів Бундестагу є тепер своя фірмова «авоська» - сіра сумка з принтом гербового орла.              

В кінці серпня в графстві Девон (Великобританія) подружжя Річард і Нікола Екерслі відкрили супермаркет, де заборонена будь-яка упаковка - пластик, папір, картон, ганчіркові сумки.Всі товари, що продаються в цьому магазині, зберігаються в диспенсерах. Постійні покупці про це знають і приходять зі своїми банками. Цю тару можна придбати і у подружжя Екерслі.Магазин називається Earth. Food. Love- «Земля. Їжа. Кохання". Він користується величезною популярністю. Річард і Нікола намір тепер створити цілу мережу в Великобританії за таким же принципом. Вони вже домовилися про відкриття своїх магазинів в Лондоні та Бірмінгемі. 

 

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *